You're reading the Hungarian version of this article.Click here to read the English version.

Routine – retro-futurisztikus horrorkaland

Gare – 2013. november 6. 0:10
Share on

A Lunar Software gondozásában fog megjelenni a nyolcvanas évek inspirálta retro-futurisztikus belső nézetű horrorjáték, a Routine – eddigi információink alapján pedig kellően ambiciózus – és reményeink szerint hátborzongató – kalanddal lesz végül dolgunk.

„Retró” légkör

Előfordulhat, hogy első ránézésre a játék sokak számára a System Shock 2-t fogja idézni, a történet szerint ugyanis egy elhagyatott űrállomáson rekedünk, ahol a túlélést illetően csakis magunkra számíthatunk. A fejlesztő Lunar Software azonban a manapság oly gyakori ultra hi-tech vizuális megvalósítás helyett egy másik utat választottak: a Routine világa a nyolcvanas évek jövőről alkotott képét festi elénk, hol steril, fehér folyosók, hologramok és érintőképernyők helyett egy jóval földhözragadtabb, komorabb, egyetlen szóval kifejezve felettébb „retró” légkört teremt; még a játékot bemutató gameplay videó elején feltűnő Lunar Software logó is mintha egyenesen egy régi VHS film bevezetőjéből lett volna kölcsönözve. A hanghatások terén is a visszafogottság jellemzi a játékot: a fejlesztők szerint hatalmas inspirációként szolgált zenei szinten például a Ragyogás című film. Ha a Gone Home szerelmes levél volt a kilencvenes évek világának, a Routine hasonlóképp a nyolcvanas évek sci-fi filmjeinek élményét próbálja majd visszaadni, a maguk régimódi (legalábbis mai szemmel nézve) stílusával együtt.

Menekülés harc nélkül

Ahogy hősünk megteszi első lépéseit az állomáson, nem egy kellemes, női hangon éneklő mesterséges intelligencia köszönti: ural a sötétség, a lepusztultság, a hangosbemondókban pedig mély, mechanikus zörejre emlékeztető hang kerreg. Az sem véletlen, hogy a Lunar Software-t inspiráló klasszikus művek között szerepel Carpenter nagy sikerű Dolog című filmje, mely a Routine-hoz hasonlóan az elszigeteltséget, s az általa keletkező bizonytalanságot, alapvető félelmet is hivatott szimulálni. Az állomáson járőröző robotok ellen ugyan nem vagyunk teljes egészében védtelenek, a fejlesztők elmondása szerint fegyverünk egy elemmel működő bénító lézerfegyver lesz, mellyel legfeljebb egy vagy két lövést tudunk leadni, mielőtt az felmondaná a szolgálatot. Ilyen szempontból – és a demó is ezt a látszatot kelti – leginkább az Amnesia-ra emlékeztet a Routine, ahol elsősorban menekülnünk, nem pedig harcolnunk kell.

A fejlesztők továbbá a játékban jelen lévő „random tényezőt” is emlegették (a játék nem előre megrendezett jelenetekből áll, hanem véletlenszerűen történhetnek dolgok, amire nem feltétlen számítunk), melynek eredményeképp szinte minden egyes végigjátszásunk egyedi lesz. Több végkifejletről is szó esett, melyeket ugyan mindenki elérhet, az odáig vezető út azonban nagyban a játékoson is múlik. A fejlesztők jelenleg kísérleteznek azzal, hogy ellenfeleink is a leginkább kiszámíthatatlan módon viselkedjenek: az egyik első számú szempont számukra az ismeretlentől való félelem kiaknázása.


Megjelenési dátumról még korai lenne beszélni, a Lunar Software azonban elejtette, hogy tervbe vették az esetleges PS4 verziót, továbbá az Oculus Rift támogatottságot is. Hogy ebből végül mi lesz, az egyelőre a jövő zenéje; a Routine mindenesetre felkeltette érdeklődésünket, megjelenését kíváncsian várjuk.



If you liked this article, follow us on our channels below and/or register!
Discussions