You're reading the Hungarian version of this article.Click here to read the English version.

Merlin és a párhuzamos világok – The Hand of Merlin – Ismertető

Dracolich – 2021. június 25. 22:45
Share on

A GTOGG-nál az egyik morális alapszabály, hogy csak úgy írunk ismertetőt, hogy a játékot előtte teljes hosszában végigjátszottuk, annak érdekében, hogy lehetőleg objektív módon tudjunk értékelést mondani. Ezzel önmagában nem, de azzal, hogy a végigjátszáshoz ragaszkodtam a játék normál (nehéz) fokozatához – a sorozatos kudarcok mellett – alaposan hátralendítettem az ismertető elkészülését.

Ennek megértéséhez persze tudni kell a játékról, hogy cselekménye a lovagkorban játszódik, a korrupciótól sújtott Albionban, ahol a sikerhez három hősből álló csapatunkat kell végignavigálnunk egészen Jeruzsálemig, annak érdekében, hogy a világégést megállítsuk.

Merlin és a párhuzamos világok, Arthúr király legendája

Történetünk a legendás Camelotban kezdődik, ahonnan – Artúr végzetét követően – az öreg és megkeseredett Galahad a Szent Grált ránk bízva bocsát bennünket utunkra — a valódi küldetést azonban Merlintől kapjuk, aki az időkön és síkokon túlról szólít meg bennünket azzal, hogy vigyük a grált a szent földre, Jeruzsálembe.

Merlin, akinek önjelölt küldetése, hogy a világ rendjét megbontó romlással küzdjön világokon át, összetört, emlékei összekavarodtak, ereje megtört ugyan, de akarata nem. A játékban tehát mi vagyunk Merlin keze, akik a kiválasztott hősökön keresztül irányítjuk az események folyását, s végül győzedelmeskedünk vagy vallunk kudarcot szent küldetésünkben.

A Merlin keze egy erősen történet-központú, helyszínekre, eseményekre és választási lehetőségekre épülő játék, ami a történet meséléséhez egy könyvet (krónikát), a helyszínek bejárására pedig node-okat alkalmaz. Minden egyes node valamilyen véletlen eseményt idéz elő, a bejárási útvonalat pedig mi választhatjuk meg, ezzel biztosítva történetünk alakítását.

A történetmesélés módja nagyszerű lehetőséget ad arra, hogy olvasási képességeinket fejlesszük, és képzelőerőnk segítségével megelevenedjenek a legendás alakok. Merlin személyét természetesen rejtélyek övezik, de egy-két töredékben bepillantást nyerhetünk az ő történetébe is.

Összetűzéseink banditákkal és az invazív szörnyekkel

Természetesen harcban is lesz részünk, ilyenkor egy-egy adott helyszínnek megfelelő területen kell körökre osztott taktikai nézetben bizonyítanunk rátermettségünket, hogy aztán az így szerzett renoménkkal (renown points) hőseink képességeit fejlesztve felkészülhessünk az egyre ádázabb küzdelmekre.

Szintek, képességek és fejlesztési utak

Hőseink képességének fejlesztése egy nem túlbonyolított, ám eléggé változatos fejlődési utat lehetővé tévő képesség-gráfon, illetve a fegyver- és páncélfejlesztéseken keresztül valósul meg. Ezek mellett természetesen jelen vannak a Merlin és a Grál, valamint egyéb misztikus tárgyak által biztosított varázslatok is, amik jelentősen meg tudják változtatni egy-egy csata kimenetelét.

A képességeink fejlesztésekor – és a csatákhoz kiválasztható varázslatok összeállításakor – nem árt tudatosan tervezni, mivel ezek fogják meghatározni a későbbi összecsapások sikeres stratégiáját.

A játék mechanikáját alaposan ki kell ismerni ahhoz, hogy hőseink képességeit megfelelően tudjuk kamatoztatni. Amikor egy összetűzés alkalmával egyiküket a csata sűrűjében hagyjuk, hogy a megfelelő képességekkel felvértezve állja a sarat, és eközben a másik kettővel láthatóan cél nélkül rohanunk a küzdelemtől minél távolabb (hogy aztán az időközben megújuló képességeinkkel visszatérjünk), senki se gondolja, hogy gyávák vagyunk — legfeljebb taktikusak.

A cataclism sajnos nem ad lehetőséget arra, hogy felhőtlen kalandokba keveredjünk, minden útválasztásunk, minden egyes döntésünk vissza fog hatni esélyeinkre a végső leszámoláskor, ráadásul az idő is ellenünk dolgozik. Mindez nagyon jól hozza a küldetés fontosságának érzését, és ugyan mi lehetne fontosabb feladat annál, mint a világ megmentésén dolgozni?

Küldetésünk nem egy sétagalopp, a normál mód bizonyos csatáknál kifejezetten nehéznek érződik, emiatt kezdő játékosoknak mindenképp ajánlott a könnyű nehézségi szinttel kezdeni, amíg megtanulják hőseink képességeit kezelni.

Ne aggódjuk túlzottan hőseink életét illetően. A játék ügyel arra, hogy egy-egy elveszített hőst pótolni tudjunk, ilyen esetben érdemes egy ún. heroic node-ot célba vennünk, ahol újabb hős csatlakozhat szent küldetésünkhöz.

Bizonyos feltételek teljesítése esetén egy-egy újabb hős unlockolható, ezzel egy következő nekifutás esetén bővítve az induláskor választható karakterek tárházát. Azok számára, akik szeretik a "mi lett volna ha" típusú esélyeket újrajátszani, kifejezetten csemegének fog számítani a játék.

[DS al] Coda: Világunk jövője és Merlin további küzdelmei

The Hand of MerlinPlatform: PCGenre: Adventure, RPG, TBSDeveloper: Room-C Games, CroteamPublisher: Versus EvilRelease: 05/11/2021Kissé hihetetlen érzés volt, mikor sokadszori próbálkozásra végül győzelmet arattam a romlással szemben, és történetem sikerrel zárult. Lezárásként megismerhettem Merlin predikcióját az eseményeket követő történelmet illetően, ahogy a Romlottság elűzését követően előbb-utóbb a világ konfliktusai rendeződnek, egy jobb, békés időszak beköszöntésével.

Addig azonban nagyon sok küzdelmet kell még magunk mögött hagynunk, sok felemelő és lesúlytó élményben lesz részünk. De ahogy egy bölcs ember mondta valamikor: Ha elsőre nem jársz sikerrel, próbáld, próbáld, próbáld újra, és újra, és újra, és újra!

A The Hand of Merlin jelenleg nem végleges állapotában (Early Access) érhető el, a fejlesztők rendszeresen finomítják a játékot tapasztalataik, valamint a közösség visszajelzése alapján.

Discussions

If you liked this article, follow us on our channels below and/or register!