You're reading the Hungarian version of this article.Click here to read the English version.

A kávéfőző-szimulátortól a kártyacsalásig: öt szuper történetközpontú játék, amit a LudoNarraCon 2022 fesztiválon kipróbáltunk

Gare – 2022. május 10. 16:05
Share on

Bőven benne vagyunk a 2022-ben, a történetközpontú játékok iránti érdeklődésünk azonban az elmúlt években aligha lankadt, így újfent nagy örömmel vetettük bele magunkat a narratív játékokat ünneplő LudoNarraCon játék-rengetegébe. Csakúgy, mint tavaly, ezúttal is csemegéztünk az ígéretes demo felhozatalból, hogy aztán beszámoljunk élményeinkről. Úgyhogy további időhúzás nélkül... íme a 2022-es LudoNarraCon néhány játék-gyöngyszeme:



Magin: The Rat Project Stories

A nyomasztó dark fantasy világban játszódó Magin: The Rat Project Stories egyből elnyerte a tetszésemet egyedi univerzumával, valamint a point & click játékok, a pakliépítős kártyajátékok és a történet/választás-központú szerepjátékok adottságait ötvöző játékmenetével. A tetszetős, képregényszerű grafikával megáldott projekt főhőse Tolen, a különleges képességekkel felvértezett fiatal fiú, ki a demó kezdetekor épp édesanyját próbálja felkutatni. Kifejezetten tetszett Tolen érzelmi egyensúlyának kiemelése, mely egyrészt a kártyás csaták során is szerepet kap, másrészt a történet során is – döntéseinktől függően – kilenghet két szélsőséges irányba... s talán mondanom sem kell, hogy mindez drasztikusan befolyásolhatja a cselekmény kibontakozását. A demó számomra kellően drámai módon ért véget, úgyhogy kíváncsi leszek, mire számíthatok még.



Card Shark

Nem kerülgetem a forró kását, úgyhogy egyszerűen kimondom, hogy a Card Shark egy zseniális kis játék. Az egész dolog a kártyás csalás ősi mesterségére alapul, középpontjában pedig egy néma fiatalember áll, ki egy idősebb férfi kérésére keveredik bele a simliskedés világába. Túl sokat nem akarok lelőni a sztoriból, azt azonban meg kell jegyeznem, hogy a dolgok hamar váratlan fordulatot vesznek – s azt is könnyűszerrel állíthatom, hogy a Card Shark magját képező csalások remek szórakozást tudnak nyújtani, sőt, nem olyan könnyű elsajátítani őket, mint azt az ember gondolná. A bevezető jelenetek során hősünk például megtanulja, hogyan lessen bele ellenfele kártyáiba úgy, hogy közben úgy tesz, mint aki egyszerűen bort szolgál fel. A bor pohárba való töltése (melyet mi irányítunk, természetesen) során memorizálnunk kell ellenfelünk lapjait, s közben még arra is ügyelnünk kell, nehogy túltöltsük a poharat, s ezáltal bukjunk le. Az egész egyszerű, ám rendkívül izgalmas, az ember pedig folyamatos kíváncsisággal várja, hogy a játék legközelebb miféle ravaszságot fog neki megtanítani.



Arctic Awakening

Az Arctic Awakening egy picivel “hagyományosabb” belső nézetű narratív játék, mely mégis képes egyedi ízt csempészni a műfajba. A sztori egyből a relatíve távoli jövőben, egészen pontosan a 2060-as években játszódik, hősünk pedig egy váratlan katasztrófát követően kénytelen egy hófödte vidéken landoltatni repülőgépét. A zuhanást ugyan átvészeljük, a kegyetlenül hideg vadonban azonban a túlélésről, no meg partnerünk felkutatásáról is gondoskodnunk kell – lévén a jövőben járunk, állandó segítőtársunk egy lebegő, megkérdőjelezhető attitűddel megáldott robot-haver lesz, kinek megjegyzései némi könnyed humort is csempésznek a játékba. A partnerünkkel való csevegés közben pedig folyamatosan kibontakozik a háttérsztori, s szépen lassan megtudunk ezt-azt mindkettőjükről, melyet szintúgy élveztem.



Coffee Talk Episode 2: Hibiscus & Butterfly

A Coffee Talk egy nyugis, pixelgrafikás narratív élmény, mely első ránézésre kávéfőző szimulátornak tűnhet, ennél azonban sokkal többet nyújt. A sztori már alapjáratban is egy rendkívül érdekes alternatív világban játszódik, hol a mitikus, természetfeletti lények – szatírok, banshee-k – együtt élik mindennapi életüket az emberekkel. A Coffee Talk ennek ellenére kellemesen átlagos, ismerősen modern hangulatot áraszt: a telefonunkon lecsekkolható közösségi média app-tól elkezdve a karaktereket foglalkoztató problémákig mind-mind olyan dolgokat tapasztalunk, melyek úgymond tükröt mutatnak saját világunknak. A játék továbbá arra is ráébresztett, hogy borzalmasan nem értek a latte art készítéséhez. Ettől függetlenül jól szórakoztam vele.



Minds Beneath Us

Meglehetősen jó döntésnek tartom, hogy nem olvastam utána a Minds Beneath Us című sci-fi kalandjátéknak, mielőtt belevetettem volna magamat a demóba, a projekt meglepetései ugyanis így abszolút váratlanul értek. Maga a demó picit in medias res stílusban startol, s az ember nem teljesen érti elsőre, hogy kik ezek az emberek és miért vannak itt... aztán elindul a beszélgetés, s szépen lassan feltárulnak a részletek, csepegni kezdenek az információmorzsák. Kifejezetten tetszettek a dialógusok, valamint a sztorira és a karakterekre való hatásuk, a játék azonban hamar kirántja alólunk a szőnyeget, s roppant érdekes csavarral viszi tovább narratíváját: a Minds Beneath Us demója igazi science fiction csemege volt, a műfaj kedvelőinek pedig csak ajánlani tudom.


If you liked this article, follow us on our channels below and/or register!
Discussions